السبت، 13 مارس 2010

ادخلوووووووووووووو سريع ساعدووووووووووووووووووووني


السلام عليكم ورحمة الله
أرجوا مساعدكم أنا وضعينا في مسابقة في المنتدى نفس فوز عندي أمل فيكم
يااااااااااااااااااااااريت تساعدوني لازم اليوم تكون اجابتكم موجده اليوم






1- هذا مطلع قصيده أكملها مع ذكر اسم صاحبها

صاحب الدولة يا شيخ الوزاره * حاجتي ان شئت تقضى بالإشاره

2- اجب بصح أو خطأ :

(1)محمد كامل الصباح طبيب وعالم اهتم بالفلك وحسب طول السنه الشمسيه

(2)بسمارك عاصمة الولايه الأمريكيه ميسوري

(3)أطول قصيده ظهرت في الهند مابين القرنين 2و 4 قبل الميلاد وحوت

220.000بيت

(4)قصة سندريلا كتبها الكاتب تينيسي ويليامز

(5) يعمل الحاسوب من دون قرص تخزين { هارد ديسك }

3- دى صورة فنان لكن شكله متلخبط تمام عليكِ تعرفى مين الشخصيه







4- يا ترى البلد دى فين ؟؟







5- لديك أربع تسعات { 9-9-9-9} وأربع طرق حسابيه استعملها ليصبح مجموعها 100
مع عدم أستخدام أرقام أخرى غير رقم 9

6- هل تصح صلاة قوم أشملو ؟


7-أذكر ثلاث أمهات لم يلدن ولم يولدن ؟


8-ما قولك في إمرأة ضحكت فبطل صيامها ؟؟


9-ما قولك فيمن حرم بيع الريحان ؟؟


10-شركة تصنع سيارات وأدوات كهربائيه مع عدم ذكر الآسماء السابقه

التى أُستخدمت من قِبل الاعضاء السابقين فى المسابقه ؟؟


7 التعليقات:

كيكى عوووووو يقول...

صباح الفل
انا لسة صاحية ومش مركزة خااالص
بس الصورة اثار الحكيم

همس الاحباب يقول...

ايه الاسئلة الصعبة دى
عامة هساعدك بقدر الاستطاعة
اجب بصح وخطا
محمد كامل الصباح اجابة خاطئة هو حسن كامل الصباح ولم يكن طبيبا
بسمارك عاصمة ولاية داكوتا الشمالية وليس ميسورى
اطول قصيدة ظهرت فى الهندصح وهى قصيدة مهابهاراتا
(4)قصة سندريلا كتبها الكاتب تينيسي ويليامز اعتقد لا مش هو
(5) يعمل الحاسوب من دون قرص تخزين { هارد ديسك } يمكن طبعا طالما توفر نظام تشغيل
الصورة للفنانة اثارالحكيم

شمس النهار يقول...

ايه ده كله ايه ده كله

معقول ثانويه عامة تاني

بس همه ملخبطين اثار الحكيم كده ليه


:::))

سلامي

طلباوي يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أنا أول مرة أدخل مدونتك الجميلة جداً والرائع

ويشرفني أن تمري علي مدونتي

تحياتي

موناليزا يقول...

معلش ياحبيبتى انا اسفة جدا
لانى اتأخرت فى الرد عليكِ
كان النت فاصل ولسة جاى حالا

Osama Ali Abdelhalim يقول...

مساء الخير
مدونتك رائعة
انا سعيد انى كنت هنا
كل الامنيات بالتوفيق
تحياتى

صوت من مصر يقول...

شكرا بجد
مش لاقى رد اكبر من كده