الأربعاء، 17 سبتمبر 2008

ليه احد لم بعمل خير بلقي شراء

بجد في موضع مغتاظه من اوي مفروسه منوا بجد بفكر كثير في لجد ماجاني ضغط وسكري او ادخل مستشفي مجانين ههههههههه
انا بجد مش بحب كلمة الزعل مش بحب احد يكون زعلان مني علي طول بروح اعتذار لي احد وانا اديما بهتام بصخابتي سواء كانو عن طريق النت او مش عن طريق النت بسألوا عنهم علي طول بارغم انو مش سألو بقول اتصال مش انساه الاصدقاء بينا منها اخذ الاجراء عند ربنا
هميم انو انا بإتصال علي واحدة مش ببرود عليه خالصه مش توقعت حاجه بقول ممكن موبيل مش جنبها ممكن تكون مريضه مش قدرة تكلم بقول الغياب عذروا معاه في يوم من الايام اتصالات عليه رادت عليه في نفس وقت تلفون رن بقول لها ثواني رجعيك هي مش في السودان خارج السودان بطيعه فقلة الخط عشان رصيد مش اتسحاب رجعت لها لقيتها بتروي عليه بطريقه انها زعلان بتقول انها هي زعلان بقول لها ليه بتقول عشان انتي اديما لم تتكلمني بتغافل في وجهي لا والله انا مش بغفل في وجهي رصيد بقطع مني مش بعرف تاني اتصال في نفس وقت مش بيكون معاي فلوس داخل رصيد في نفس وقت بيكون النت قاطع طيب مش هي طبعيه تعرف انو رصيد خلص او شبكه مش كويس قالت لها الاسباب حلفت لها لو انا كاذب موت بتقولي خالص لو مش عندي رصيد كافيه مش يتصالي بارغم ممكن انا يكون بتكلم معاها 20 جنيه اكثر قالت قالتي كده حاضر سامحني خالص فعلا تاني مش اتصالت لان هي طلبت كده يعني انا عاطله مش عندي اكثر من كده احنا هنا جنيه واحد بكلم خارج السودان انا بقول طمينا عليهم لكن هي يوم واحدة مش اتصالت عليه اوعملت رسالة لي خلصنا علي موضع كده رجعنا نتكلم عادة
بس دلوقت حاجه متغاظه منها بقيت ادخل النت او لم جيء رمضان قول لها رمضان كريم مش ببرود عليه خالص ليه والله اعلم بس سمعت صحابتي بتقولي انها بتقول زعلان مني ليه قالت مش فكرها طيب اساليها قالت مش رادت انا من ساعتها بفكر يارب انا عملت ايه راجع نفسي انو في حاجه حصلت انتي مش فكرها بلقي نفسي مفيش حاجه حصلت بقول يارب انا عندي مرض زهمي راء ولا ايه صحابتي تانيه بتقول انا مش بداخل عشان مش اخسراكم الاتين كلام صحها بس شوفت احد بزعل من احد بدون الاسباب بس بجد يارات لو وجهني
عشان بكره كلمة زعل طول يوم بفكر يارب انا عملت ايه
اصلا احد بعمل خير يلقي شر
بس انا عايزه عارفه ليه احد لم يعمل حاجه كويس بترد له بشراء

28 التعليقات:

nona يقول...

بجد مش عارفة لية هى زعلانة منك بس حاولى معها تانى و الاى فية الخير يقدمة ربنا
بس لو هى زعلانة عشان انك مش بتتصلى بيها فهى ما عندهاش حق لان المكلمات الدولية مكلفة فعلا و انا الاى اعرفهم فى بلاد تانية بعيد مش بتصل بيهم بنتعامل بنظام الرسايل و النت لكن تقوليلى زعلت عشان مش بتتصلى بية دية حاجة غريبة و حاولى تفهميها ان موضوع الاتصال دة صعب و كفاية انكم بتكلموا بعض على النت
وافتكرى ديما حديث الرسول علية افضل الصلاة و السلام
التمس لاخيك المسلم سبعين عذر و ان لم تجد فالعيب فيك
و باذن الله كل شى هيكون خير هو اكيد سوء تفاهم فقط لا غير

ولد مصري يقول...

الشيطان عمره ما هيسيب البني آدم مننا في حاله أبدا وطبعا هوه عاوز إننا دايما نبقى في شحناء وتباغض ونكره بعض وللأسف إننا أوقات عزة النفس بتخدنا بالإثم وتلقينا بنزعل من حاجات هايفة نتيجة إن الشيطان بيكبرها لينا

انا شايف إنك تحاولي تاني ولاسيما إن الواحد مابيلقيش اصدقاء كويسين كل يوم إبعتيلها رسالة وقوليلها كل سنة وإنتي طيبة ورمضان كريم وإعملي زي ما نونا قالتلك وعرفيها سبب صعوبة الاتصال وان أهم حاجة إنكم تطمنوا على بعض حتى لو بالرسايل

ربنا سبحانه وتعالي يبعد عنكم الشيطان ويهديكم إلى الرشد

تحياتي

عاشقة القمر يقول...

نون لا هي مش زعلان عشان انا مش بتصال بعكس انا بتصال علي طول عشان دايما النت عندي بيكون قاطع اما زعلان ليه هو داه محيرني والله مجانين انا حاولت معاه كم مره رفضت تكلم معاي بس لو عرفت هي شو زعلان ليه الله اعلم
هو ناس في رمضان بسامحوا مش بزعلوا
علي فكر حستنا في كلمة الاى فية الخير يقدمة ربنا لمجيه احد تقدم لي ابو العروس بقول له كلام داه هههههههه

عاشقة القمر يقول...

يوميات ولد مصريه فعلاالشيطان عمره ما هيسيب البني آدم فعلانا أوقات عزة النفس بتخدنا بالإثم وتلقينا بنزعل من حاجات هايفة نتيجة إن الشيطان والله انا مش بهتام بعز النفس كثير عندي اهام حاجه انو مش يكون احد بزعل مني اما انا اكون زعلان مفيش احد بعبرني انا مش بطلب من احد يتصال عليه انا بتصال عليهم عشان بقول طمين عليهم لو النت مش موجد انا حاولت معاه بس انا نفسيه عارفه هي زعلان ليه هو عشان انا بتصال علي احد داه جزاءي انو تعامل هاك

Empress appy يقول...

ابعتي لها رساله حلوه ولوتقدري هديه صغيره ربنا يخليكوا لبعض
وميرسي على كلامك

عاشقة القمر يقول...

appypهي مش معايا في بلدنا هي رفضت تكلم خالصه معاي ام ليه والله اعلم

شمس النهار يقول...

اعملي اللي عليك
في كل مناسبه ابعتي لها معايده وماتقطعيش
لحد هي ما تعاتب نفسها وترجع لك
لكن انت ماتقطعيهاش
يعرض هذا ويعرض هذا وخيركم من بداء السلام
المؤمن لا يخاصم المؤمن فوق ثلاث
وربما حد وقع بينكم
ماتعلميش

عاشقة القمر يقول...

شمس النهار ان شاءالله اهعمل عليه انا مش ماقطعه اهعمل عليه

بنت مصريه يقول...

حاولى تصالحيها ب بوكيه ورد
الورد اكتر شىء يبهج ويهدى النفوس
احييكى

عاشقة القمر يقول...

بنت مصريه ان شاءاللهاهحاول اهصالحلها بس مشكله انا مش مزعلها انا بكرها الزعل اهصلحه ان شاءالله

شمس النهار يقول...

ليه ماحلتيش الفزوره اللي في مدونتي
ياله بسرعه روحي حليها
عشان تفرفشي شويه

عاشقة القمر يقول...

انا روحت ياحيبتي حلتها عندك هديه ههههههههههههههههههه

romansy يقول...

عاشقه القمر
اهلا باهل السودان فيه مثل سمعته زمان بيقول
اعمل الخير وارميه البحر
ياريت تعملى بيه واعملى الخير بس مش تنظرى مقابل


رومنسى

عاشقة القمر يقول...

رو منسي ان شاءالله اعهمل كده بدون مقابل

princess يقول...

هاى
انا جييييييييييت
جالك اللى هيحل المشكلة هههههه
بصى يا بنتى انتى حاولى معاها اكتر من مرة لو باقية عليها وهيا لو نشفت دماغها يبقى فى المناسبات بس اسالى
ومتندميش على اى حاجة كويسة عملتيها
عشان ده ثواب وخير ربنا هيجازيكى عليه
تحياتى

عاشقة القمر يقول...

برنيس اهحاول ان شاءالله

جنّي يقول...

السلام عليكم

هناك مثل شعبي يقول اعمل الخير وارميه في البحر ..

اي لا تنتظر المقابل

وبعدين اللي يزعل البحر مليان

عاشقة القمر يقول...

جني خلاص فعلا انا رميت في البحر انا مش منتظر ابدا مقابل من احد بس انا مستغرب في ناس بتزعل بدون الاسباب داه محيرني

Beram ElMasry يقول...

سيدتي سيدى
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ان شاء الله يوم الثلاثاء القادم 23 - 9 ساقدم عملا جديدا فى مدونتى ، ارجو من الله ان ينال منكم القبول ، فلا تحرموننى الزيارة والنقد والتوجيه
ولكم كل الاحترام والتقدير

Unknown يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
بصى ياقمر مش كل الناس زيك
فى ناس قلوبهم قاسية وعموما انتى عملتى اللى عليكى بصى انسى حاولى باستمرار
تكبرى على الاشياء
يعنى اللى عدى عدى واللى عمل عمل
انسى او تناسى الى ان يامر الله بجديد
المهم انك لم يصدر منك خطأ
تحياتى لك

samourai 4 ever يقول...

كل سنه و انتى طيبه يا عاشقه
انا من رائيى
انها لو صديقتك بجد و عايزة تفضل باقيه على الصداقه اللى بينكم
كانت اتكلمت معاكى و قاللتلك ايه اللى مزعلها منك
لأن انا لو بحب صديقتى حروح اقولها و اللهى انا زعلت منك عشان انتى قلتى كذا و كذا
ممكن يكون فى سوء تفاهم انا مش واخدة بالى منه
بس
حاولى تكلميها تانى
او ابعتيلها رساله تحاولى فيها تفهمى منها هى زعلانه ليه
و اكدى فى رسالتك على موضوع الصداقه اللى بينكم
و انك مش عايزة تضيعى الصداقه دى بالساهل

و دمتــــــــــــــــــــــــــم

عاشقة القمر يقول...

هلا بامدهول شكرا لزيارتك لي انشاءالله اهزورك عن قريب

عاشقة القمر يقول...

نهر الحب ازيك وحشتني جدا فعلا كومك صح انا خلاص بداءت فعلا انسي وانا عملت علي وبقي علي ربنا ربنا يعلم انو مش ارتكاب خطاء شكرا لي نصحتيك لي

عاشقة القمر يقول...

samourai
وانتي طيبه منا عمري مش افتكرت انها مش تكون صديقتي بجد اها فعلا كانت قالي لكن لااسف مش قالت لي قالت لصديقتي تانيه عرفت منها روخت اساليها مش ردت انا عملت كل وسايل هي شكلا عايزه ضياعها بسهول انا بعد اهعمل لم يكون فيه مناسبات رسائل خلاص انا بس كان نفسي قبل كل شي شو خظاء انا اركبتوا شكرا لزيارتك لي

shimaa يقول...

قد تدور بنا الحياة ولا نجد قلوب مثل قلبك

دمتى به بخير ان شاء الله

عاشقة القمر يقول...

شيماء مرحبا بيك فعلابنا الحياة ولا نجد قلوب هلا فيكي نورتني

ahmed_k يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
ahmed_k يقول...

إزيك يا سميه
أنا بصراحه بحاول أفهم القصه مش ثادر لكن كل اللي وصلني أن ليكي صديقه خارج البلاد وفي سوء تفاهم منها تجاهك
فحاولي معها مره وأخري ما دمتي حريصه على إستمرار الود بينكم
والله قادر على إصلاح ما فسد في علاقتكم

ويا سميه متحاولي تكتبي بالفصحى علشان كتابتك بالعاميه بقرأوا كذا مره لأستوعبه ههههههههه

وسلااااااااااااام