الثلاثاء، 6 يناير 2009

اه ياغزه










تحديث

انا جيت قولكم مع سلامه لان اهقفل مدونتي لو يوم من الايام زعلت احد سامحوني بجد كلكم هتوحشوني










اولا انا عايز فول لي مد ونين في مصر انا فرحانه منكم جدا عشان بتعملوا حاجات كويسه
بارب يجعل لكم في ميزان حسناتكم خاصةقوس قزح
Appy planet
مصرية ... لكن متغاظة آ ند مفروسة
همس الاحباب
يوميات واحدة مفروسة جد Ahmed Al-Sabbagh's Blogs
بجد كنت اتمناه انو اكون معاكم بس طبعا انا في السودان مش بقدر اكون معاكم ان شاءالله دايما متجمعين في الخير


اهبداء كلمات الي غزه
اه ياغزه ماذا أكتب ماذا أرسم لك ماذا اخط عنك
فقد ضاعت مني الكلمات وتاهت في قلبي العبرات
وحشرجت في صدري الآهات فليس مايحدث فيك يكتب اويقرا فنحن قد أضعنا الطريق من زمن
نحن خانعون خاضعون صاغرون لا نعرف الا كلمة اوكي لأمريكا وحاضر لبر يطا نيا مع أننا بالنسبة اليهم حشرات ور عاع هكذا نحنا شعب مسالم شعب يعرف الدين من جهةوينكر الدين في ا شعاب كثيرة
لم نخلق إلا للتفاوض للعطاء لا للأخذ للا ستسلام والتنازل تلو التنازل للأ حلام الساذجه والطاولات المستديره للعب أوراق الشذة للنرجليه والابداع في حلبات الرقص والطرب والتمايل
ألهذا خلقنا؟فقط فقط اصبحنا بلا هدف في الحياه فيا شرف كل عربي ويا ضمير كل مسلم
انهضوا من غفوتكم فقد ان الاون لنقض السبات وعار الذل والهوان

منقول

***********************************

:

27 التعليقات:

موناليزا يقول...

مبسوطة جدا بالموضوع ده
اولا: لانك كاتباه ماشاء الله جميل وبدون اى اخطاء املائية
ثانيا:لان الكلمات معبرة جدا
ثالثا:لامانتك فى النقل
رابعا:انتى بجد أختنا ياسمية حتى لو كنتى فين :)
تمنياتى لكى بكل الخير

mahasen saber يقول...

سميه وانا فى مصر اهه ومش هقدر اروح
بس هروح مكان تانى ان شاء الله بس مش الفتره دى
ادعيلى بس

بقلك لو سمحتى ضرورى ضرورى ممكن تبعتيلى مفتاح السودان يعنى لو هتصل بارضى يكون كام ولو هتصل على موبايل ازاى
رجاء الامر هام
وانتى فى الخرطوم لا انتى قلتى انك فى مكان تانى بس مش فاكره
الاتصال على الخرطوم ممكن تساعدينى مينفعش يعنى يبقى ليا ظهر فى السودان ومش تعرفينى

هستنى المفتاح ضرورى

mahasen saber يقول...

سميه وانا فى مصر اهه ومش هقدر اروح
بس هروح مكان تانى ان شاء الله بس مش الفتره دى
ادعيلى بس

بقلك لو سمحتى ضرورى ضرورى ممكن تبعتيلى مفتاح السودان يعنى لو هتصل بارضى يكون كام ولو هتصل على موبايل ازاى
رجاء الامر هام
وانتى فى الخرطوم لا انتى قلتى انك فى مكان تانى بس مش فاكره
الاتصال على الخرطوم ممكن تساعدينى مينفعش يعنى يبقى ليا ظهر فى السودان ومش تعرفينى

هستنى المفتاح ضرورى

عاشقة القمر يقول...

موناليزا
شكرا ياحبيتي
اه اهو ركزت ههههههههههههه
زمان كان حوالي ازعاج تلفز في غرفتي
بس نقلتوا الي غرفة تاني عشان هاك امس كنت بكتيب بمزجي ههههههههه

لا انابحب لم حاجه اكون نقلتها اقول نقلتها

عاشقة القمر يقول...

mahasen saber

ربنا يقدرك تروحي مره تاني كل احد له ظروف

ياحبيتي مفتاح السودان
00249 ام اي بلد في السودان عندها مفتاح اذ عايزهالارضي الخرطوم 00249183 بعدها عملي رقم
ام درمان 00249187
ام مويايل شوفي نوع شركه ايه

Empress appy يقول...

يا بنتى كل واحد يقدر يعمل فى المكان اللى هو فيه بس لو ندور يا حبيبتى

princess يقول...

اذا كنت انا فى مصر والظروف مش مساعدة:(((
ربنا يكرمك ان شاء الله

عاشقة القمر يقول...

~*§¦§ Appy §¦§*~
انا فرحانه عشان بتعملوا داه انتم مش بتعرف نفسكم بس بتعملوا داه من خلال النت
بعدها بتعرفوا علي بعضكم

ام انا مش اهقدره عمل زيكم لان نحنا مسافة مش قريب يعني انا لو عايزه ارواح عاصمه اصل في 8 ساعات
ام عن بلدي مش بدخل النت
ام عن نفسي لوحدي بنعامل لم يكون في العيد

عاشقة القمر يقول...

princess
dانتي خليكي مع برد والعيال هههههههههه

ربنا يقدرك تروح مره جايه

mahasen saber يقول...

سومه بجد الف شكر يا حبيبتى

بس بخصوص الموبايل انا معرفش الشركات انواعها ايه
فممكن تقوليلى مفتاح كل شركه
لان الرقم اليى معانا مش عارفينه تبع ايه بالضبط كل اليى اعرفه انه موبايل
فمعلش هتعبك قوليلى بس مفتاح الشركات واتصل ازاى على رقم موبايل

عاشقة القمر يقول...

مخاسن اكتب لي رقم انا اشوف اي شركه دي اهعطيك مفتاح

princess يقول...

انتى يا بنت لو قفلتى المدونة هجيلك السودان هههههههه
جنان بجنان بقى:)

ولد مصري يقول...

جزاكي اللهكل خير على الموضوع الجميل

انا {ايي إن الأمة علشان تنهض لازم تنهض بينا يعني إحنا نبتدي الأول كل واحد يبدأ بنفسه وإن شاء الله الأمة هتستفيق ونصرة ربنا تنزل لكن بعد إكتمال نصاب الإيمان في الأمة

المكان عمره ما كان حائل لنصرة الدين والحقيقة إن نساء السودان كانوا أسوة لنساء العرب في التبرع

جزاكم الله كل خير

تحياتي

rovy يقول...

جزاكى الله خير يا سميه
انا كمان كان نفسى اكون معاهم لكنى لم استطع و لكن بامكان كل منا ان يفعل ما يستطيع فى بلده و ان شاء الله يوفقنا جميعا للخير و يهدينا لما يحب و يرضى

ربنا يكرمك و ييسر لكى و لنا جميعا فعل الخير

خالص تقديرى و تحياتى

همس الاحباب يقول...

كلنا اخوات
وسعداء بيكى جدا جدا
لانك اخت عزيزة
وتسلم كلماتك واختيارك
سؤال جانبى
ليه انتى هتقفلى المدونة
اتمنى انك تغيرى رايك
وما تكونش ظروف خارجة عن ارداتك
وعلى اى حال اتمنى انك تكونى معنا دائما
تحياتى ولو احتجتى اى مساعدة ده ايميلى
kh_cyc2006@hotmail.com

م/ الحسيني لزومي يقول...

****** حمله المقاطعه
لا تستطيع ان تجاهد
لاتستطيع ان تتظاهر
لا تستطيع ان تتبرع بالمال
اذن قاطع وادعو غيرك للمقاطعه
منتجات كل من يدعم العدو
**** هل تعلم أن:-
1- شركه ستار بوكس(للكافيهات والقهوة) تدعم العدو ب 2 مليار سنويا من ارباحها
2- شركة فليب موريس (مارلبورو & مريت ) تدعم العدو وتدفع بصفة يومية ما مقدارة 12% من ارباحها.وعليه فإن مدخني العالم الإسلامي فقط يدفعون كل صباح 12 مليون دولار اي ما قيمته طائرة اف-16 كل اربعة ايام .

*** قائمة المقاطعة
ستار بوكس
ماكدونالدز
برجر كينج
كنتاكي
بيترا كينج
كوكاكولا
بيبسي
فردركرز
شيليز

لنوقف شراء البضائع الأمريكية والبريطانية لشهر واحد فقط

سوف تكون تكلفة هذا الشهر عليهم خسائر مقدارها
37 بليون دولار

***

م/ الحسيني لزومي يقول...

****** حمله المقاطعه
لا تستطيع ان تجاهد
لاتستطيع ان تتظاهر
لا تستطيع ان تتبرع بالمال
اذن قاطع وادعو غيرك للمقاطعه
منتجات كل من يدعم العدو
**** هل تعلم أن:-
1- شركه ستار بوكس(للكافيهات والقهوة) تدعم العدو ب 2 مليار سنويا من ارباحها
2- شركة فليب موريس (مارلبورو & مريت ) تدعم العدو وتدفع بصفة يومية ما مقدارة 12% من ارباحها.وعليه فإن مدخني العالم الإسلامي فقط يدفعون كل صباح 12 مليون دولار اي ما قيمته طائرة اف-16 كل اربعة ايام .

*** قائمة المقاطعة
ستار بوكس
ماكدونالدز
برجر كينج
كنتاكي
بيترا كينج
كوكاكولا
بيبسي
فردركرز
شيليز

لنوقف شراء البضائع الأمريكية والبريطانية لشهر واحد فقط

سوف تكون تكلفة هذا الشهر عليهم خسائر مقدارها
37 بليون دولار

***

همس يقول...

ايه الرخامه دى

مفيش قفل لمدونات

طب اقفلى كدا وانا اجى السوادن اعضك عضه


وبعدين انتى معانا طبعا فى اى شئ وكفايه انك اتصلتى بس للاسف كان الشبكة وحشه والخط فصل


منورانى يا مضروبه

romansy يقول...

انتى كده بتزعلينا

بس على العموم
ترجعى بالسلامه

rovy يقول...

السلام عليكم

ايه حكاية قفل المدونه دى !!!
كلنا بنتضايق كثير بس بلاش تأخذى القرار و انتى متضايقه و بعدين احنا مش حنوحشك !!!
ياريت تغيرى رأيك خلينا مع بعض نحاول و لو ما قدرناش نعمل اى حاجه فيكفينا شرف المحاوله و يكفينا اننا عرفنا و حبينا بعض و لا ايه ؟

مستنينك تطمنينا
تحياتى

الازهرى يقول...

وبعدين بقى

ايه حكاية موضة قفل المدونات دى
يا بنتى انتى بجد انسانة جميلة وانا بحب جدا كلماتك
اكتبى عما يشغل بالك مهما كان واكيد هتلاقى اصحابك معاكى على طول

يا ريت فعلا تكملى انتى كتاباتك حلوة كتير وبحس فعلا انك معانا وان السودان جزء فعلا مننا لما اقرأ كتاباتك

يا ريت فلا تفضلى موجودة

تحياتى ودعائى

mahasen saber يقول...

افهم حاجه هتقفلى مدونتك ليه
ده انتى الوسيله الوحيده اليى بتفكرنى بريحة الحبايب
ده انا حكيت لماما عنك واتبسطت وفرحت قوى

كده يا سميه
انا زعلانه وحزينه ومش شايفه مبرر لكده

ارجوكى ارجوكى تراجعى عن القرار ده
ارجوكى يا اختى يا بلدياتى يا بنت النيل
طب ااقلك حاجه انا احتمال انزل السودان زياره قريب
ايه رايك

ولو قفلتيها مش هكلمك خالص

*^*AL.7aAzZeEnN*^* يقول...

السلام عليكم

موضوع جميل

كلمات ذهبيه و معبره على اشياء كثيره

بوست مميز


تحياتي

القلب المنكير

دمتي بكل خير و سعاده

و اتمني زيارتك ايل مدونتي المتواضعه

هستنى زيارتك الرائعه

*^*AL.7aAzZeEnN*^* يقول...

السلام عليكم

موضوع جميل

كلمات ذهبيه و معبره على اشياء كثيره

بوست مميز


تحياتي

القلب المنكير

دمتي بكل خير و سعاده

و اتمني زيارتك الي مدونتي المتواضعه

هستنى زيارتك الرائعه

أميرة الجنة يقول...

ما شاء الله على احساسك حلو قوى ربنا يكرمك ويوفقك.ربنا ينصر اهل غزة ويحقن دمائهم

mahasen saber يقول...

سوما هل تسمعينى حول
سوما يا سوما

الرقم اهه وارجوكى اسعفينى وقليلى الرقم ده اتصل بيه ازاى ازاى

0911169113

ورقم كمان اهه
0914129121

ورقم تالت اهه

492265506

سوميه يا ريت بجد تعرفيلى الارقام دى اتصل بيها ازاى
ولما اتصل من مصر بيها اتصل ازاى

وليكى وافر الشكر يا زول

رابطة هويتي اسلامية يقول...

شارك معنا في حوارنا
غزة في قلب مدون
مع المهندس : الحسيني لزومي
الحوار موجود علي الرابطة شارك معنا في الحوار
كن إيجابيا وحاول المشاركة في إنشاء بلوجر فعال
حوارنا مستمر مع المهندس
متي دخلت سجل تعليقك بسؤالك أو إستفسارك بالنسبة للمهندس
مع تحيات
رابطة هويتي إسلامية