السبت، 7 مارس 2009

لانركع لي احد غير الله

كل سنه وانتم طيبين بمناسبة المولد النبوي الرسول صلي الله عليه وسلم
عايره يقول لي برنتيس شكرا جدااااااااااااااااااااا لانيك وأحيدها سألتي عليه شكرا لي ناس سابوا لي تعليق
شكرا لكم
أنا اكتب عن كم سؤال مواجه لي نوارة ابدا جواب سؤال هو
1- هو صحيح مجرم ؟ لا هو مين بداء الحرب البشير ولا جماعة دفوار ر بداءات دفوار هي الحرب طبعا
2- هل البشير مدان بجرائم حرب؟لا طيب هم عاملوا في فلسطين والعراق وعيرها يكون إيه
3- بس مش البشير لوحدة الثورة في دافوار هم كمان مجرمين حرب ولازم يتقدموا لمحاكمه؟ طيب ليه مش تقدموا لمحاكمه ؟ عشان وراءها أمريكا وعماله الذي بساعدهم أمريكا تدعم بأموال هائلة أيضا عبر منظمات
4- عازين إيه من السودان؟ عازين البترول ومعادن وذهب خاصة موجده في دفوار عايزين خيرات والبركات السواد ن
أنا عايره قوليك أي رئيس بنزل لي شعبوا بتكلم معاهم غير البشير ويرقصوا معاهم غير البشير
كمية هائلة من الشعب خرجوا لي البشير نحنا في عهدوا كل مره السودان بتطور عندك إنشاء الطرق كبري سد مروي حاجات كثير تطورات في عهدوا
أن شاءا لله نحن صامدون ولا نركع لي احد غير الله

12 التعليقات:

Unknown يقول...

السلام عليكم

ياتري لسه فاكراني

ع العموم

بس حابب اقول ان الفتن دي ظهرت لما اقتصاد السودان ارتفع وبقي الجنيه السوداني حوالي 6 جنيه مصري

فكان لازم يعملوا اي مشكلة
عشان شوية وهتلاقي كل الثروات انهارت

هي دي حقيقتهم

تقبلي مروري

Kiara يقول...

كل سنه وانتي طيبه ياقمر

مهندس مصري بيحب مصر يقول...

كل سنة و انتي طيبة
و ربنا يقويكم و تصمدوا في وجه أعداء السودان

princess يقول...

حلو اسم برتيس
ده يا بنتى
اسمى برنسيس هههههههه
حمد الله على سلامتك يا قمر
ويارب السودان يبقى دايما صامد

أسير الجراح يقول...

كل عام وانتى بالف خير

جنّي يقول...

السلام عليكم

تحيتي للبشير وكل شعب السودان الحر ..

وكل عام وانتم بخير وصحة وعافية

تحيتي

شمس النهار يقول...

كل سنه وانت طيبه
وان شاء الله موضوع البشير ده يعدي علي خير وسلام

همس الاحباب يقول...

كل سنة وانتى طيبة
وده شىء متوقع
لما ظهر البترول والذهب
وامال سيطروا على كده ازاى
ولو على مجرمى الحرب
فالمجرمين كتير وفين المحاكمات الدولية
لكى الله يا سودان
وربنا ينصركم على اعداء السودان واعداء الاسلام
تحياتى والف سلامة عليكى
اسف لتقصيرى الفترة الماضية

rovy يقول...

السلام عليكم

كل سنه وانتى طيبه غاليتى

ولا ركوع لغير الله
ربنا يحفظكم من اى شر و يحفظ السودان الحبيب و اهل السودان جميعا من كل سوء

دمتى بكل خير فى حفظ الله

ارق تحياتى

ahmed_k يقول...

للأسف تلك هي أساليب الإستعمار منذ أزل التاريخ
يريدون القضاء على أي بلد يحدث به نماء وتطور
لكي يستطيعون نهبه كما يحلوا لهم
وإن تصدى أحد لمخططاتهم عملوا على خنقه والقضاء عليه بهذه الأساليب القذره
حدث من قبل مع عبد الناصر في مصر
وها هو التاريخ يعيد نفسه
بإذن الله بتكاتف شعوب أمتنا لن ينالوا غير الخزي والعار
والنصر قادم لا محاله

تقبلي خالص تحياتي

mahasen saber يقول...

نورتى مصر ومستنيه اشوفك على خير يا بنت بلادى

mahasen saber يقول...

نورتى مصر ومستنيه اشوفك على خير يا بنت بلادى