الخميس، 14 يناير 2010

مبوسطة ومتغاظه

زايكم حشتونى جداااااااااااااااااااااااا أنا فترها فات كنت في الخرطوم لم رجعت لقيت النت فاصل الحمد الله أمس رجعت النت
عايزه قولكم أنا لم بنزل مصر بحسيس بانوا أنا في السودان لم كنت في الخرطوم شعرت أنا في مصر هذا دلال علي نحنا شعب واحد بنشرب ميه واحده هذا شي كويسه جدا يارب تفضل علاقات ديما بخير
كنت منبسطة جدا
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
ثاني في حاجه أنا مغتاظه جدااااااااااا في حاجة في مش بتعجب مش كننا كده بس مش عارفه حصل ايه
والله والله والله أنا مش بكذب عليكم يمكن تقول أنا كاذبه بس أنا بتكلم بجد حضرت فرح أبن خالت ماما روحنا لي أهل العروس عملوا فرح شي مبالغ فيه تكلفة فرح مليار يعني فرح كان فيه تبذير ربنا مش بحب التبذير فعلا كل شي جميل بس مش مفروض يكون فيه تبذير
لم رجعنا ا لبيت بحكي لي ولد خالتي عندوا زميلاه بقول له عشان زواج أختي بيعنا بيتنا عشان نعمل فرح جميل
طيب واحدها لم مش اختصرت فرح مش اهزوج ولا ايه ليه نحنا صرنا كدي أنا عايزه أجابه؟
أنا عن نفسي حكت لي أهل ماما لو زاوجت اعمل العقد القران تشربوا شربات فقط اقولكم مع سلامه تصدقوا رود عليه بايه؟ انو مش اهحضروا فرح هههههههههههههههههه أنا ردت عليهم عايزه يحضر هلا مش عايزه خلا ص
بجد أنا مش بحب التبذير ياربت ناس تسهل الامور مش تصبعها علي ناس.



8 التعليقات:

أميرة الأحلام يقول...

كلامك فعلا صح
ايه المانع اننا نفرح وفي نفس الوقت ما نكونش مبذرين
ليه التبذير والاسراف ده
حتى ربنا سبحانه وتعالى نهى عنه
ليه الواحد يبيع بيته عشان فرح ساعه ولا اتنين
ربنا يفرحك يارب ويديم عليكى السعاده دايما
تحياتى ياقمر

شمس النهار يقول...

الف حمد الله علي السلامه

طول عمر مصر والسودان واحد حتي الملك كان ملك مصر والسودان


بالنسبه للأفراح دي بقت افة العرب افراح مبالغ فيها وفي ناس مش لاقيه تاكل اصلا


سلامي

حنين يقول...

حمدالله على سلامتك
وان شاء الله تكونى بخير
وفعلا كلامك مظبوط حرام
جدا التبذير والمغالاه
اللى بنشوفها وعقبال فرحك
بس ان شاء الله تكونوا متفقين انت وهو
على البساطه فى كل حاجه
تحياتى حنين

همس الاحباب يقول...

حمدلله على السلامة
والف سلامة على والدتك
وطول عمرها مصر والسودان بلد واحد بس حسبى الله ونعم الوكيل فى سبب الانقسام
ومعاكى حق طبعا الفرحة مكانها القلب
والتبذير افة تصيب العرب من مظاهر كاذبة وخلافه
ربنا يفرح الجميع بس بدون تبذير
تحياتى

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

وحشتينى ياقمر

ايه الجمال دا كله اغيب يومين كده اجاى الاقيكى غيرتى اللوك بتاع المدونه بجد جميله اووى زيك ياقمر

وطبعآ مصر والسودان طول عمرهم اخوات ومحدش يقدر يفرق بينا مهم حصل

كلامك صح فى البوست وياريت الناس تفهم ان الفلوس دى اكيد فى ناس كتير محتاجه مش لاقيه تاكل اصلا
دمتى بكل خير حبيبتى
ايناس

blue-wave يقول...

انه حب المظاهر سيدتى

Tears يقول...

المبالغة فى المظاهر عادة من عادات العرب

دعاء عويضه يقول...

اولا حمد الله على سلامتك يا قمر و طول عمر مصر و السودان اخوات طبعا

و بالنسبه للتبذير في الافراح ده موجود فعلا بس العاقل بس اللي مابيهموش المظاهر بس للاسف ماقلة العقلاء في زماننا

بس انا معاكي في موضوع انا هعمله كده و اللي عايز يا مرحب و اللي مش عايز مع السلامة هههههههههههه

بالتوفيق يا حبيبتي
تحياتى