السبت، 2 أغسطس 2008

يارب مطر تنزل

انا اليوم عايزه تكلم عن حاجه والله يستر نحنا هنا في محافظنا هي مدنية كسلا عدنا مطر بتنزل من شهر 6 بيكون الجو جميل طبعا بعادين بنزرعه بس سنه حتي ا لان مش جيت مطر ناس بتصلي صلاة مطر مش جيت صلوا المسلمين والمسحين مش جيت طبعا داه شي خطير لنا ناس اهتموت من الجوع والاسعار ولعت نار طبعا عدم مطر عشان ناس في غفله ناس مش بشكرو ربنا يستر بس في ناس بقول انو عشان البشير مظلوم انا هرد عليكم نحنا الشعب مظلوم الشعب كل اليوم عيشان في رعب مظلومين ناس ماتوا الشيوخ والاطفال مظلومين ناس محفظنا لم نهر القاش دمر مدنية كسلا جيت تعويض هائله الي ممكن تبني كسلا كلها الحكومه اخذتها الي نفسها مين مظلوم مش احنا مظلومين لم كسلا دخل لها عدواء ماتوا ناس لم حرب جنوب لم هسه قضيه دافوار مين مظلوم مش الشعب لم كل اليوم بيكون عيشان في رعب هل تهر القاش هيقض ولالا مين مظللوم مش نحنا في نهايه اهقول ربنا يحرق دم كل من ظلم الشعب اخذها فلوس الشعب اهيمشوا فيان من ربنا يارب مطر نيزل عشان الشعب الغالب نعرف نزرعه يارب نحصاد نصادر يارب

4 التعليقات:

Abd-Alrahman يقول...

عاشقة القمر
انا فرحان جدا بزيارتك الي اتكررت عندي في مدونتي المتواضعة
وشكرا اوي علي رايك وكلامك الجميل الي كتبتيه هناك

كمان سعيد اوي اوي اني اول تعليق
عندك في البوست

احب اقولك ربنا معاكم
وانشاء الله ربنا كريم
والمطر هيجي يا عسل وهتكون الحياة جميلة انشاء الله

ربنا معاكي اتمني زيارتك ليا تدوم

الصيدلي المطحون

tarek momen يقول...

يارب الأكوان
يا حنان يا منان
ارسل المطر علي السودان
امين

عاشقة القمر يقول...

عبدالرحمن
انا سعيد جدا بازيارتك مدونتي شكرا لك انشاءالله تجي بجد احنا خالصه خوفنا لان دايما سحب تكون في لحظه تفراق ان شاءالله تكرر زيارتك لي
منورين

عاشقة القمر يقول...

مرحبا
طارق شكرا لك لهذه داعوات يارب شكرا لي زيارت لي ثاني بجد انا اليوم فرحان عشان جاني تعلقيان بعد كنت عايزه بطلي كتابه